torsdag 15 oktober 2009

Solens mat

Något som gör mig lugn är att titta på matlagnings program.
Varför vet jag inte, med tanke på alla mina komplex om mat. Men jag antar att det har något att göra med att titta på folk som vet vad dom gör göra det dom är bäst på och höra målande beskrivningar.
Det är samma sak med böcker, jag gillar Joanne Harris målande böcker som "En doft av vin", "Choklad" och "En doft av apelsin"
Jag vet inte, men det gör mig lugn, favorit på tv är Nigella Lawson, i alla former och "Solens mat" på svt, tror att det är något med färgstark mat och italienska som intresserar mig.
Men det riktigt skumma är nog att jag inte ens vill äta hälften av vad det lagas på tv... Borde jag inte vilja det?

Jannica

Edit:
Boken ska heta "En smak av vin" inte en doft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar