måndag 26 oktober 2009

Underbar musik

Idag har jag lyssnat på musik.
Jag har fått hem tre underbara album,
Soundtracket till 500 days of Summer med bl.a The Smith och Regina Spektor,
sedan har jag även skaffat She & Him's album "Volume One" som är underbar musik helt utan elektronik och Zoey Deschanels röst är härligt raspig och personlig,
sist men inte minst har jag även fått hem Paloma Faith's "Do You Want the Truth or Something Beautiful?" som är härlig soul musik med starka toner och underbara texter.
Ja, dagen har nästan flugit förbi när man kan lyssna på detta.

Förut förstod jag inte hur man kunde lyssna på en skiva bara, men nu förstår jag hur det kan vara skönt att lyssna på en skiva från början till slut, musiken ligger ju i en ordning av orsak liksom.

Jannica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar